Spring naar content

9CA.nl » Cases » Christoffel Bier » Rebranding

Christoffel Bier /// Rebranding

St. Christoffel was in de jaren tachtig een bekend biermerk dat vooral bekend stond om zijn speciaalbieren. Grondlegger Leo Brand was zijn tijd ver vooruit toen hij dit biermerk oprichtte. Inmiddels zijn er zoveel nieuwe speciaalbieren op de markt gekomen, dat het voor St. Christoffel noodzakelijk is om zich te vernieuwen.

Het biermerk wordt opnieuw geïntroduceerd, gepositioneerd en uitgebreid met een serie nieuwe soorten bier. 9|CA werd gevraagd om de identity te vernieuwen en daarmee het merk opnieuw in de markt te zetten.

Om ervoor te zorgen dat St. Christoffel zich onderscheidt van zijn concurrenten, hebben wij ervoor gekozen om alle objecten die de merkidentiteit dragen te vernieuwen. Wij zijn begonnen met de bierflesjes en de website, gevolgd door bierviltjes, diverse bierglazen, merchandise, (bier)menukaarten, posters, taphandvaten, bieropeners, enzovoort.

Group 7