Spring naar content

9CA.nl » Cases » Ballie » New Brand

Ballie /// New Brand

Gamification toepassen om jongeren op een leuke manier te laten bewegen, zonder dat ze het doorhebben. Soufiane Touzani is het afgelopen jaar druk bezig geweest met het ontwikkelen van een nieuwe applicatie die lichaamsbeweging en motorische ontwikkeling stimuleert. In een tijd waar de bewegingsvrijheid zo beperkt is/was, komt zijn nieuwe app ‘Ballie’ als geroepen. 9|CA is gevraagd om de identity en communicatie voor Ballie te ontwerpen en er een echt merk van te maken.

De communicatie moet aansluiten bij de gamification en daarbij de jongeren en kids triggeren om het te gebruiken. Je kunt tenslotte tegen medespelers over heel de wereld spelen. We hebben de communicatiestijl daarom richting het online gamen getrokken.

Website ontwerp, verpakkingen en visuals voor de app hebben we zo ontworpen dat ze in 1 lijn liggen en onderling met elkaar communiceren. Ballie heeft een high tech uitstraling gekregen met ‘sport invloeden’. GetBallie verbindt de spelers wereldwijd.

Group 7