Spring naar content

9CA.nl » Cases » Wiconic » identity

Wiconic /// identity

Met praktische, nuttige en efficiënte oplossingen het Nederlandse IT-landschap innoveren. Dat was de missie van Search4Solutions bij de oprichting in 2007. Een nieuw geluid dat de IT-wereld behoorlijk wakker schudde. Voor 2022 stond de nieuwe stap op de planning: een nieuwe bedrijfsnaam met passende identity, een onderscheidend communicatieconcept aangevuld met een sprekende website.

De nieuwe naam WICONIC staat voor de heldere, iconische oplossingen die het IT-bedrijf levert. Met deze naam als uitgangspunt hebben we de nieuwe identity ontwikkeld. We zijn op zoek gegaan naar een sterk beeldmerk, waarmee het verhaal van WICONIC wordt ondersteund. WICONIC staat bekend om zijn drive. Continue doorgaan, ontwikkelen, uitzoeken, nazoeken tot het doel is bereikt. Deze vicieuze cirkel zie je terug in de beeldtaal en zorgt op termijn voor herkenning. Het gebruik van de frisse, heldere kleuren sluiten naadloos aan bij waar WICONIC voor staat.

Om het plaatje compleet te maken hebben we een krachtige en verrassende beeldtaal ontwikkeld. De beelden roepen een ander gevoel op dan het gebruikelijke, zakelijke beeld. WICONIC moet intrigeren en inspireren. Het geheel is doorgevoerd in de website en diverse communicatiemiddelen. En zo is de cirkel rond.

Group 7