Fazant /// Identity
Voor Van Asch Horeca hebben we al veel café’s en restaurants vormgegeven en gepositioneerd. Zo ook De Fazant (voorheen de Fazanterie) in Ulvenhout. Een grote gelegenheid voor 500+ personen. Het bedrijf wilde verjongen zonder de ‘oude gasten’ te verliezen. We hebben een nieuwe identity ontworpen, met een oude illustratie van een fazant als ‘persoon’ die met hoge hoed en laarzen de gasten welkom heet. Om het een nieuwe twist te geven hebben we voor felgroen als steunkleur gekozen. De Fazant heeft een 365 dagen buitenbeleving door een groot overdekt en verwarmd terras.
We zijn een guerilla wervingscampagne gestart met het nieuwsbericht dat er tijgers in het bos gespot waren. Dat bericht leidde naar een landingspagina waarop duidelijk werd dat het om horecatijgers ging. Het bericht werd massaal opgepakt en leverde veel traffic op.
Om de menukaart sfeer en gevoel te geven hebben we een menukaart ontworpen met afbeeldingen van gerechten. Dit was in eerste instantie not done, omdat alleen het Chinese restaurant dit vroeger deed, maar het bleek het bestellen zoveel makkelijker en sneller te maken dat De Fazant ‘om’ is.
9|CA bedacht de complete communicatie; van indentity, website, visitekaartje, tegoedbon, social media kanalen en bewegwijzering tot aan het bestekzakje toe.